PAN EUROPEAN WARRANTY

Hyvä asiakas

 

Kiitos, että valitsit meidät. Ostaessa laitteemme voit olla varma, että olet ostanut korkealaatuisen, luotettavan, ympäristöystävällisen, innovatiivisen ja tyylikkään tuotteen yhdeltä johtavista kodinkoneiden valmistajista. Toivomme, että laite palvelee sinua erinomaisesti useiden vuosien ajan.

 

Vakuutamme:

-       että laite toimii ilman vikoja koko takuuajan, jos sitä käytetään aiotun käyttötarkoituksen ja -ohjeiden mukaisesti;

-       että pyynnöstäsi, jos laite toimitetaan meille takuuaikana, teemme parhaamme korjataksemme laitteen toimintahäiriön laissa määrätyssä määräajassa kustannuksellamme. (Huomaa, että kun Hisense rajoitetun takuun tarjoaja toi laitteesi markkinoille toisessa maassa kuin maassa, jossa lähetät takuuvaatimuksesi, korjaus voi kestää kohtuullisen kauan).

 

Takuu on voimassa seuraaville laitteille, joiden tuotenimi on Hisense, Gorenje, Asko, Mora, Atag, ETNA, Pelgrim, Körting, UPO, Fridgemaster:

-       suuret kodinkoneet,

-       televisiot,

-       mikroaaltouunit,

-       pölynimurit,

-       soundbarit.

 

Tämä rajoitettu yleiseurooppalainen takuu koskee laitteita, jotka on ostettu näissä ehdoissa luetelluista maista, ja se on voimassa kaikissa luetelluissa maissa (jos laitteidemme jakelija tai jälleenmyyjä tietyssä maassa antaa laitteelle paikallisen laajennetun takuun. Tällainen takuu on voimassa vain kyseisen jakelijan tai jälleenmyyjän kyseisessä maassa myymille tuotteille ja vain tällainen jakelija tai jälleenmyyjä on velvollinen ratkaisemaan laajennetusta takuusopimuksesta aiheutuvat vaateet). 

 

Laitteesi takuuaika on 24 kuukautta. Takuuaika alkaa päivästä, jona kuluttaja ostaa laitteen. Ostopäiväksi katsotaan vähittäismyyjän kuluttajalle toimittamassa laskussa ilmoitettu päivämäärä. Laskua pidetään osana ehtoja, ja se on edellytys takuuvaatimuksille.

 

Takuuseen sovelletaan seuraavia ehtoja:

1.   Että kuluttaja käyttää laitetta kotitalouskäyttöön ja vain kotiosoitteessaan.

2.   Että laite on asennettu ja sitä on käytetty laitteen valmistajan toimittaman käyttöohjeen ja mahdollisten erillisten asennusohjeiden mukaisesti.

3.   Että laite on kytketty asianmukaisesti verkkovirtaan ja viemäriin viranomaisten ja standardien ohjeiden mukaisesti. Kaasulaitteiden osalta pätevän kaasuinsinöörin on tehtävä sekä asennus että nestekaasun muuntaminen.

4.   Että laitetta ei ole käytetty väärin, eikä sille ole sattunut vahinkoja, eikä sitä ole korjattu tai muokattu muuten kuin oman huoltoedustajamme toimesta (paitsi nestekaasun muuntaminen – katso yllä).

5.   Jos laite vaihdetaan näiden ehtojen mukaisesti, uusi laite kuuluu alkuperäisen takuuajan piiriin, eikä sillä ole uutta takuuta.

6.   Tämä takuu ei ole siirrettävissä ja koskee vain tämän laitteen/laitteiden alkuperäistä ostajaa.

7.   Että laitetta ei käytetä vuokraustarkoituksiin.

 

Takuukorjaukset tehdään yleensä kuluttajan osoitteessa. Laitteen kuljetuskustannusten korvaaminen kuluttajan osoitteesta palveluntarjoajan tiloihin on mahdollista vain, jos siitä on sovittu palveluntarjoajan tai takuun antajan kanssa alla määritellyllä tavalla.

Vaikeasti kannettavan tuotteen korjaamiseksi valtuutetun huollon katsomat tarpeelliset kuljetukset tai huoltomiehen matkustaminen työkohteeseen suoritetaan veloituksetta huoltoautoa tai tavanomaista aikataulun mukaan liikennöivää yleistä kulkuneuvoa (yleiseksi kulkuneuvoksi ei kuitenkaan katsota vesi-, ilma-, eikä lumikulkuneuvoa) käyttäen. Muunlainen kuljetus tai huoltomiehen matkustaminen tapahtuu asiakkaan kustannuksella.


Tämä takuu ei kata seuraavia asioita:

1.    Laitteen asennuksen korjaus.

2.   Kalusteisiin asennetun laitteen irrottaminen tai uudelleenasentaminen ennen huoltoteknikon käyntiä korjausta varten ja sen jälkeen.

3.   Laitteen käytöstä johtuvien vikojen korjaus käyttöohjeiden vastaisesti.

4.   Käytettyjen laitteiden tai useiden ihmisten yhteisissä tiloissa käyttämien laitteiden korjaus.

5.   Laitteen iän, käyttötavan ja -tiheyden perusteella kohtuudella odotettavissa olevan normaalin kulumisen korjaaminen.

6.   Ohjeet kuluttajalle laitteen oikeasta käytöstä.

7.   Asunnon verkkosulakkeiden vaihto tai talon johtojen, putkien, viemärien tai kaasujohdon korjaus.

8.   Esteettisten tai kosmeettisten vikojen korjaaminen tai kulutusosien, kuten polttimoiden, tulppien, sulakkeiden, kaapeleiden, suodattimien ja lisälaitteiden, säätönuppien, kahvojen, lasi- ja lankahyllyjen, laatikoiden, kumiletkujen, muovisten ovihyllyjen ja muiden lisävarusteiden, kuten uunin leivinpeltien ja hyllyjen, vaihto. Näitä ovat kaikki osat, jotka ovat kuluneet, värjäytyneet tai vaurioituneet, mukaan lukien virheellisen käytön tai puhdistuksen aiheuttamat vauriot.

9.   Laitteen korjaus kalkkikiven, homeen, lian, rasvan, roiskeiden ja hajujen aiheuttamien vaikutusten vuoksi.

10.  Huolimattomasta käsittelystä ja laitteen käytöstä johtuvien vikojen korjaus.

11.  Laitteen ikääntymisestä johtuva melutason kohoaminen joka ei vaikuta laitteen toimintaan.

12.  Laitteen mekaanisten vaurioiden korjaus.

13.  Tärinä, liike ja laitteen kohonnut melutaso, joka johtuu riittämättömällä tavalla säädetyistä jaloista laitteen pohjassa.

14.  Tukoksen poistaminen pesukoneen tai astianpesukoneen pumpusta.

15.  Tulvan, salaman, sähköiskun/ylijännitteen/värähtelyn, sähkömagneettisten häiriöiden, myrskyn, äärimmäisten lämpötilojen, räjähdyksen, iskun, korroosion, varkauden tai varkauden yrityksen aiheuttamien vahinkojen korjaaminen.

16.  Laitteen toiminnasta aiheutuva melu, tärinä tai höyry. Näitä ovat uunin tuulettimien, virtaus- ja tyhjennyspumpun, pesukoneen, kuivausrummun, astianpesukoneen ja uunin höyryn säännöllinen käynnistys ja käyttö.

17.  Käänteiset ovisaranat jäähdytyslaitteissa.

18.  Keittotason korjaus tai vaihto sirujen, naarmujen, halkeamien tai vaurioiden vuoksi, jotka johtuvat tuntemattomista syistä tai hankaavasta puhdistuksesta ja puhdistusaineista, astioiden virheellisestä käytöstä, epäasianmukaisesta muodosta tai epätasaisesta astioiden pohjasta tai vieraista hiukkasista astian ja keittotason pinnan välissä.

19.  Jos joku muu kuin takuunantajan nimeämä valtuutettu huoltoteknikko korjaa laitetta tai tekee sille jotakin, mitätöi takuun.

20.  Muiden kuin alkuperäisten varaosien asentaminen laitteeseen mitätöi takuun.

21.  Ongelmia, jotka liittyvät kolmansien osapuolien sovelluksiin tai yhteensopivuusongelmiin televisioissa.


Tämä takuu koskee vain tuotteita, jotka myydään uusina tuotteina, eikä se koske tuotteita, jotka on merkitty ei-uusiksi tuotteiksi.

 

Emme ole vastuussa mistään välillisistä menetyksistä tai käytön menetyksestä laitteen korjauksen aikana.

 

Jos palveluntarjoajamme arvioi, että laite ei ole korjattavissa tai korjaus ei olisi taloudellista, laite voidaan vaihtaa seuraavien ehtojen mukaisesti:

-       Jos Hisensen rajoitetun takuun tarjoaja on tuonut laitteesi markkinoille samassa maassa, jossa lähetät takuuvaatimuksesi, palveluntarjoajamme järjestää takuun alaisen laitteen vaihdon.

-       Jos Hisense on tuonut laitteesi markkinoille rajoitetun takuun tarjoajan toimesta muussa maassa kuin siinä, josta lähetät takuuvaatimustasi, tämä rajoitettu takuu ei koske tuotteen vaihtoa. Tällaisessa tapauksessa palveluntarjoajamme antaa sinulle kirjallisen todistuksen laitteen korjaamattomuudesta, jonka kanssa voit ottaa yhteyttä laitteen myyneeseen jälleenmyyjään takuuvaihtoon liittyen.

 

 

Pidätämme oikeuden:

1.   veloittaa kuluttajalta kaikki huoltopuhelun kustannukset ja mahdolliset varaosat, jos kuluttajan huoltopuhelu sisältää jonkin edellä määritellyistä tapauksista ja

2.   ja tarkastaa laitteen ennen korvaamista/vaihtoa.

 

 

Mikään tässä takuussa ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiin, jotka sinulla saattaa olla sovellettavan lainsäädännön mukaan. Jos jokin näiden takuuehtojen määräys on ristiriidassa sovellettavan kansallisen lainsäädännön kanssa, noudatetaan kansallista lakia.

 

 

Luettelo maista, joissa tätä rajoitettua Hisense Europe -takuuta sovelletaan:

Albania, Itävalta, Belgia, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Kroatia, Kypros, Tšekki, Tanska, Viro, Suomi, Ranska, Saksa, Kreikka, Unkari, Islanti, Italia, Irlanti, Kosovo, Latvia, Liettua, Moldova, Montenegro, Alankomaat, Pohjois-Makedonia, Norja, Puola, Portugali, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Ukraina, Yhdistynyt kuningaskunta


Hisense Europe limited warranty -takuun tarjoaja Suomessa on Gorenje Group Nordic.